Personlig service Eget verksted
Search-icon

Default

Bestilling

Sammen med bestillingen din registrerer Verktygsboden Erfilux AB dine opplysninger i et kunderegister. Les mer i vår personvernerklæring. Hvis du vil endre dine adresseopplysninger eller fjernes fra registret, kan du skrive / sende en e-post til oss.

Aldergrense ved postordrekjøp er 18 år. Er du under 18 år kreves foresattes underskrift.


B2C

Walley Checkout

I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom Vipps, kortbetaling eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet.


B2B

Walley Checkout

I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom kortbetaling eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid (betalingsalternativene kan variere over tid). Dere bestemmer selv hvilken betalingsmåte dere ønsker å benytte i kassen, før dere bekrefter kjøpet.


Angrerett (gjelder ikke for bedrifter)

Du har som postorderkunde angrerett i 30 dager fra kjøpsdatoen. Hvis du ikke er fornøyd med varen, sender du den tilbake og betaler for returfrakten. Varen skal sendes tilbake i originalemballasjen i rengjort og uforandret stand sammen med returseddel. Spesialbestillinger og metervarer kan ikke returneres. Pakk varen godt. Du er selv ansvarlig for all transportskade på vei til Verktygsboden. Verktøyboden innløser ikke pakker mot postforskudd eller postoppkrav. Tilbakebetaling av varens pris og fraktkostnad utføres innen 14 dager etter at selgeren har mottatt melding om at avtalen heves. Ved delretur forbeholder vi oss retten til bare tilbakebetale varens pris ettersom fraktkostnaden er den samme uansett antall og vekt


Returadresse

Verktygsboden Erfilux AB, Solängsvägen 14, 513 70 Borgstena


Kontaktopplysninger for oss

E-postadresse: post@verktoysboden.no


Skjema i PDF-format for nedlasting og utskrift

Angreskjema

Returseddel


Leveranse

Pakker som sendes til dere norske kunder sendes fra Norge, så du betaler ingen importavgift. Vi bulker inn og samklarerer varer en gang i uken. Leveringstid etter bestilling ca 10-14 dager på lagerførte varer.


Normalt leveres din bestilling innen omtrent en uke fra det tidspunktet vi mottok bestillingen din. Ved en eventuell sluttsalg av en vare vil vi kontakte deg via telefon eller e-post.


Hvis du forhåndsbestiller en vare som ikke er på lager, vil varen bli sendt så snart den ankommer lager. Den estimerte leveringsdatoen til oss finner du over bestillingsknappen. Hvis du bestiller andre varer samtidig, vil de bli sendt så snart den forhåndsbestilte varen ankommer. Hvis du vil ha de andre varene tidligere, må du plassere dem på to forskjellige bestillinger.


Når vi har pakket bestillingen din og booket den for henting vil du motta en e-post med leveringsmelding og et forsendelsesnummer. Ved hjelp av forsendelsesnummeret kan du enkelt spore forsendelsen din. Leveringsadresse kan ikke endres i etterkant, detta må gjøres i forbindelse med kjøpet og må identifieres med BankID på mobil og nettsiden. Sørg derfor for å oppgi riktig leveringsadresse når du bestiller og sjekk det en ekstra gang.


Vi sender varene med DHL og Postnord. Ved bestilling av varer over 20 kg gjelder hjemlevering med DHL alltid på dagtid. Vær oppmerksom på at du må være til stede for å motta varene. DHL vil varsle deg via tekstmelding, som inneholder en lenke for å bestille leveringsdag og klokkeslett. DHL krever identifikasjon, verifisering og signatur. Hvis du ikke har mulighet til å være hjemme, kan du i stedet hente varen på nærmeste DHL-terminal, hvilken terminal som gjelder for deg står det i tekstmeldingen, da kan du også velge din egen henting som alternativ. Ved levering av større og tyngre varer kan det i noen tilfeller være nødvendig med lossehjelp med gaffeltruck. For de varene som trenger gaffeltruckhjelp, finnes informasjonen på produktet. DHL leverer varene på dagtid 08:00-16:00 mandag til fredag.

For pallevarer vil du som privatperson få beskjed fra DHL om levering og avtale tidspunkt 08:00-16:00 mandag-fredag. Bedriftskunder vil ikke bli varslet. Hvis du ikke er tilgjengelig på annonsert tidspunkt, vil du bli belastet for kostnadene for den planlagte leveransen.


For pallegods gjelder transport opp til tomtegrensen på kjørbar vei. Bor du i en boligblokk/leilighet, leveres varene til porten. Hvis det er leveringshindringer, for eksempel en veibom eller låst port, leveres varene så langt frem som det er en kjørbar vei.


Pakker som sendes med Postnord hentes hos dit utleveringssted. Du vil motta et SMS-varsel, og du må identifisere deg når du henter pakken. Pakken din blir liggende i 7 dager før den sendes tilbake til oss. For uavhentede pakker belaster vi et gebyr på den opprinnelige fraktkostnaden. Hvis du har valgt å betale med Collector, vil dette beløpet forbli på fakturaen.


Transportskader

Hvis varen er transportskadet, skal du gi beskjed direkte til sjåføren eller senest etter 3 dager til fraktselskapet som registrerer skademeldingen. Fyll ut og send med returseddelen som vi legger ved leveringen. Verktygsboden dekker fraktkostnaden for erstatningsvaren. Ved feilleveranse dekker Verktygsboden eventuelle ekstra fraktkostnader.


Garanti

Vi gir 2 års garanti ved produksjons- eller materialfeil fra den opprinnelige kjøpsdatoen. Lagre alltid fakturaen som gjelder som garantiseddel. Varen skal ikke ha vært utsatt for unormal bruk eller forsømmelse, og garantien dekker ikke slitedeler og forbruksvarer. Garantien gjelder heller ikke hvis feilen skyldes en ulykke etter at du har mottatt varen, eller hvis du ikke har fulgt vedlikeholds- og serviceanvisningene. Verktygsboden forbeholder seg retten til å reparere produktet eller bytte det ut. Garantien påvirker ikke dine rettigheter i henhold til forbrukerkjøpsloven.


Reklamasjon

I henhold til forbrukerkjøpsloven har du som kunde alltid 2 års reklamasjonsrett fra kjøpsdatoen. Du kan da ha rett til å kreve en løsning, omlevering, prisavslag eller erstatning for å rette opp feilen, eller ha rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake. Du kan også ha rett til å kreve erstatning.


Dersom du oppdager at varen din er defekt, må du gi Verktygsboden Erfilux AB beskjed om dette innen rimelig tid fra du oppdaget feilen. Våre fullstendige kontaktopplysninger finner du på slutten av disse generelle vilkårene. Dersom du har varslet oss om feilen innen to måneder etter at du oppdaget feilen, anses din klage alltid som innsendt innen rimelig tid. Dersom det ikke reklameres innen rimelig tid fra feilen ble oppdaget, eller burde vært oppdaget, og senest innen 3 år og 2 måneder fra du mottok varen, mister du rettighetene i henhold til forbrukerkjøpsloven.

Ved godkjent reklamasjon dekker vi kostnaden for returfrakten. På returseddelen som vi sender i pakken med varene, står det instruksjoner om hvordan du kontakter oss for å få returfraktsedler.


Vennligst returner varen til følgende adresse:

Verktygsboden Erfilux AB, Solängsvägen 14, 513 70 Borgstena


Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller EU-kommisjonens nettplattform – EU ODR (European Commission Online Dispute Resolution) for alternativ tvisteløsning.


Forbrukerrådet: https://www.forbrukerradet.no/klageguide/

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr


Kontaktopplysninger for oss

E-postadresse: post@verktoysboden.no